2014. január 20., hétfő

Leiner Laura: A Szent Johanna gimi - Kalauz


Ismét újra együtt. Én és A Szent Johanna gimi sorozat. Két héttel a nyolcadik rész befejezése után sikerült végre a Kalauzt is elolvasnom, de már nem érzetem ugyan azt. Nem hozta azt az egyszerre vidám és szomorú érzést, mint az eddigiek, nem hozta már el azt az igazi Szent Johanna életérzést. Ez már csak tényleg arról szólt, hogy hogyan húzzunk le még több bőrt a sikeres sorozatról. Azért annyira nem volt rossz, mint az előbbi pár mondatból sejteni lehetne, de akkor is csalódtam.
És akkor utoljára, egy igazi SzJG-s értékelés tőlem:


1. Előszó - 5/4,5: Nagyon örültem neki, az egyik nagy pozitívuma a könyvnek, mert kicsit közelebb kerülünk Laurához, megtudjuk, ő hogyan az érzett az írás alatt, majd miután az utolsó betű is a helyére került. A fél pont levonása azért van, mert néha kicsit felesleges dolgokat írt le szerintem, de így is nagyon jó volt ezt a pár oldalacskát olvasni.

2. Gyakran ismételt kérdések -5/4: Ez is egy jó ötlet, csak kár, hogy ezek nagy részét az írónő már saját oldalain is megválaszolta, szóval nem sok újat tudott mondani. Már nincs nálam a könyv, szóval nem tudom megmondani pontosan mi is volt újdonság, de nem nagy szám. Szuper, de felesleges.

3. Best of SzJG - 5/3: Gyenge közepes... Tipikus módja a hogyan töltsük ki a felesleges könyvek tartalmát kérdésnek. Ezeket már mind olvastuk egyszer, és oké jók voltak akkor, de a Kalauz azért kellene hogy legyen, hogy új dolgokat is megtudjunk, felfedjék az esetlegesen megmaradt titkokat stb. Ráadásul szerintem nem is feltétlenül a legeslegjobb részeket szedték ki, és én e párat hiányoltam is.

4. Az SzJG zenéi - 5/2: Az egyik legnagyobb csalódás. Azért vártam ezt a listát, mert azt hittem minden számot egybe megkapunk, végre meghallgathatom őket, erre csak kapunk párat random, némi idézetecskével...

5. Reni könyveinek listája - 5/5: Fogalmam sincs teljes volt e a lista, mert lehetetlen volt követni mikor mit olvas éppen Reni, de erre a felsorolásra nagyon szükségem volt, mert célul tűztem ki, hogy elolvasok minden olyan könyvet, amit Reni is. 

6. Karakterek -5/1: Nagyon nem így képzeltem el őket, de nem is ezzel van a baj, valahogy nem éreztem őket Szent Johanna kompatibilisnek. :D Egyedül Ricsinél éreztem azt, hogy igen, ez ő. Corteznél pedig nagyon kiakadtam. Értem én, hogy mindenki máshogy képzeli el, de hogy ezért nem látszódjon az arca egyszerűen bosszantó. Ez is egy kihagyható rész lehetett volna.

7. Reni levele - 5/3: Ez sem volt hű de jó. Először is miért csak részlet? Ha már ennyit beleraktak, bele lehetett volna az egészet is. Másrészt kiakadtam Renire, mert nem csak Cortez volt a hibás mindenért, ketten cseszték el ennyire a dolgokat és pont. Ráadásul valahogy a fogalmazásmódja sem volt túl jó.

8. Kimaradt jelenetek-5/4,5: Ez volt tényleg az a szakasza a Kalauznak, amiért azt gondoltam érdemes elolvasni. Sokat nevettem, örültem, hogy végül nyilvánosságra kerültek ezek, de ennyi erővel ki se kellett volna vágni őket az eredeti kötetekből. Egy szépséghibája volt, hogy a segítő mondatok ellenére sem tudtam pontosan hol járunk, és ez miért is illet volna oda, de ettől eltekintve ezért megérte időt szánni a könyvre.

9. Elvetett borítótervek - 5/3: Unalmas. Az első résznél még érdekes volt, és hál' Istennek, hogy egyik korábbi terv sem tetszett nekik. :D De volt olyan rész, azt hiszem, talán az Örökké, amikor az írás nélkül nem jöttem volna rá, mit is változtattak rajta. Viszont az Egyedül fekete változatát imádom!

10. Utószó - 5/5: Ugyan azt tudnám elmondani, mint az előszónál, de ez azért kap teljes pontszámot, mert ez a vége. Nincs több lehetőség újra átélni a Szent Johanna gimi sorozat első olvasását.

Köszönöm Leiner Laura, hogy részese lehettem, hogy megnevettettél, hogy megsirattál, felhívtad sok dologra a figyelmemet. Egyszerűen köszönet mindenért, amit kaptam.

Adatok a könyvről:

Szerző: Leiner Laura
Cím: A Szent Johanna gimi - Kalauz
Oldalak száma: 268
Megjelenés: 2013. 

Ui.:remélem a héten lesz időm, és jövök a sorozat összesítő értékelésével. 




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése