2014. október 26., vasárnap

Gayle Forman: Ha maradnék

Mostanában egyre több drámai hangvételű könyvet olvasok el, egyre többször keresek ilyen műveket,
mert imádom bennük, hogy megérintenek, elgondolkodtatnak. A Ha maradnék is szintén egy mostanában nagyon felkapott könyv lett, eleinte nem érdekelt, aztán véletlenül belefutottam a belőle készülő film előzetesébe, és már azon majdnem elsírtam magam, így azonnal el is kellett olvasnom. Nagyon szerettem, néha megérintett, de nem volt tökéletes, valami mintha hiányzott volna belőle.

Minden nap döntéseket hozunk: mit vegyünk fel, mit együnk, mikor merre menjünk, kivel mit csináljunk... Ám ezek csak olyan egyszerű döntések, amik már szinte fel sem tűnnek nekünk. Mi van akkor mikor az egész életünket meghatározó döntést kell meghoznunk?
Mia ilyen helyzetbe kerül, vívódását nézhetjük végig, ami nagyon elgondolkodtat. Végig elmélkedtem azon, hogyan választanék, de a mai napig nem tudom. Képtelen vagyok már csak abba is belegondolni, hogy annyira nehéz dologban válasszak, mint a főszereplő teszi. Ehhez persze hozzájönnek visszaemlékezések, amik nagyon szépen beleépültek a fő szálba, és nagyon aranyosak voltak.

Említettem már, hogy megható. Rengetegen írták, hogy folyamatosan sírtak, én azonban nem. Párszor pityeregtem el magam, szomorúságtól és a szeretet erejétől is. Attól, ahogy a szeretetet próbálják kifejezni, és rávenni Miát, hogy úgy döntsön, ahogy neki jó, mert ők megértik. Ez volt minden idők egyik legszebb könyvbeli jelenete szerintem.
"Hiszen erről szól az egész, nem igaz? Hogy miként birkózunk meg a veszteségekkel. Mert a szeretet nem tud meghalni, nem tűnik el, nem halványul el. Addig nem, amíg fontos számodra."
A szereplők közül Miát tudnám leginkább kiemelni már csak azért is, mert már pár hónapja olvastam, és felejtek:D. Hihetetlen erővel, kitartással bír. Csodálom, hogy kibírta, és a mellett döntött, ami mellett, a nehezebbik utat választotta. Ez példaértékű tett volt.
"Néha magad hozod meg a döntéseidet, néha pedig egyszer csak megtörténnek veled."
 Adam nagyon aranyos volt, egy igazi rocksztár érző lélekkel. :D Egyszerűen csak imádtam őt, és azt a mérhetetlen mennyiségű szeretetet, ami áradt belőle Mia iránt.

Nem lett egyértelműen kedvenc, de mégis mindenkinek ajánlanám, mert igazából egy szép történet néha még a kicsit morbid leírásokkal is, és igazán megéri elolvasni. Sokat lehet tanulni belőle, és azt hiszem erre a egényre igazán ráillik a közhely, mi szerint "sosem tudhatod mid van, amíg el nem veszíted!".

Szerző: Gayle Forman
Cím: Ha maradnék (If I Stay)
Oldalak száma: 258/288
Megjelenés: 2011 (2009)
Kiadó: Ciceró
Borító: A nyilas rettentő borzalmas, a csellós egy fokkal jobb, de még mindig csúnya, azonban a filmes csodaszép lett
Kedvenc karakter: Teddy, Mia öccse
Legkevésbé kedvelt karakter: ----
Amit szerettem: az alap, a szereplők, az igazságok
Amit nem szerettem: a morbid leírások
Kedvenc idézet: "Most először értem meg, hogy meghalni könnyű. Élni nehéz."

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése