2014. november 7., péntek

John Green: Alaska nyomában

John Greennel a Csillagainkban a hibával ismerkedtem meg, és már ott tudtam, hogy az író egy zseni.
Aztán elolvastam az Alaska nyomábant, és már teljesen meggyőződtem erről a feltételezésemről!

A könyv középpontjában leginkább Miles Halter jellemváltozása álla, amit az új iskola hoz ki belőle. A suliban megismerkedik Alaskával, aki önpusztító életet él, ám ennek az oka is megvan. Százhuszonnyolc nap alatt nem csak Miles élete változik meg gyökeresen, hanem Alaskáé is.



Mikor először kinyitottam a könyvet, megláttam, hogy fejezetek számozása/címei helyett x nappal azelőtt és x nappal azután szerepel. Ami azt illeti imádom ezt a megoldást, mert végig azon gondolkodik az olvasó, hogy mi lesz az a sorsfordító dolog, ami miatt a napokat számolják/számoljuk. Mielőtt elkezdtem volna olvasni, sajnos megtörtént az a tragédia, hogy egyik barátnőm lelőtte ezt az eseményt, így nem sokkolt le, mikor kiderült, de úgy gondolom, nem is hatott volna meg alapból sem igazán, na nem azért, mert nem tetszett, csak akkor közönyös hangulatban lehettem... :D Az azutáni résznek nagyjából az elején már rájöttem az okra, de ez inkább csak hajtott előre az olvasásban, mert nagyon tudni akartam, igazam van e. Végül igazam volt, de ez annyira nem fontos. :D

A szereplőket egészen megszerettem, nem lettek kimondottan kedvencek, de azért kedvelhetőek. :)
Miles-ot elsősorban akkor szerettem meg, mikor kiderült, hogy nagyon szereti híres emberek utolsó mondatait. Ez igazán különleges, és egyedi benne. A jellemváltozását is nagyon érdekes volt végignézni, még ha nem is feltétlenül jó irányba haladt, sokat tanult, és sokat tanultam vele együtt én is.
"– Henrik Ibsenét nagyon szeretem. Drámaíró volt.
[…]
– Nos, már jó ideje beteg volt, és egyszer az ápolónője megjegyezte, hogy úgy látszik, aznap reggel jobban érzi magát. Ibsen ránézett, majd így szólt: „Épp ellenkezőleg”, és meghalt."
Alaska elgondolkodtató személyiség, hihetetlen milyen felnőttesen gondolkozott, annak ellenére, hogy nem éppen tiszta életet élt  cigizett, ivott, ráadásul nem is keveset. Fogalmam sincs miért, de nagyon megkedveltem a regény alatt.
És csak egy mondat erejéig az Ezredesről és Takumiról. Ők is többször megnevettettek, őket is megszerettem.

Véleményem szerint egy újabb nagyon tanulságos könyv ez John Greentől, és igazán megéri elolvasni! Miközben olvastam, bejelöltem a tetsző idézeteket, kb. 30 lett a végeredmény. :D

Szerző: John Green
Cím: Alaska nyomában (Looking for Alaska)
Oldalak száma: 248/292
Megjelenés: 2011 (2005)
Kiadó: Gabo
Borító: A nyilas valami borzalmas, de az újat imádom*-*
Kedvenc karakter: különösebben nincs
Legkevésbé kedvelt karakter: ilyen sincs
Amit szerettem: különleges karakterek, megfogalmazás, változások
Amit nem szerettem: Hogy túl hamar vége volt :D
Kedvenc idézet: "Mi az ördög az a „gyors”? Semmi sem gyors. A gyors rizs öt percig fő, a gyors puding egy óráig. Kétlem, hogy a gyors, vakító fájdalom tényleg gyorsnak hat."

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése