2014. december 21., vasárnap

John Green: Paper Towns

John Green nagyon nagy hatással volt rám a Csillagainkban a hibával, így egyértelmű volt, hogy a
többi könyvét is szeretném majd elolvasni. Másodiknak az Alaska nyomában című regényéhez volt szerencsém, aztán a könyvfesztiválom sikerült megkaparintanom a Paper Towns-t is, és még mindig alig hiszem el, hogy ilyen mázlim volt. És persze ezt a könyvet is nagyon szerettem.


A történet lényegében arról szól, hogy Margo egyik éjszaka beállít Quentinhez és elrángatja őt, hogy segítsen neki bosszút állni pár emberen. Ez után az este után Margo eltűnik, de hátrahagy néhány nyomot Q-nak, aki igyekszik is megfejteni azokat. Vajon sikerül neki? Minden kiderül, ha elolvasod. :)

A cselekmény végig izgalmas volt, folyamatosan kíváncsi voltam, hogy mi lesz a következő bosszú, illetve miért is érdemelte ki ezt az illető. A rejtélyek is épp elég rejtélyesek voltak, mert bár próbáltam előbb rájönni a megoldásra, mint a főszereplő, nem jártam sikerrel.

Margo az a lány, akit egyszerűen még mindig nem tudok hova tenni. Nem tudom eldönteni, hogy kedvelem e őt, vagy nem, bár inkább utóbbi felé húzok. Valahogy azok lapján, amit meséltek róla, nem nőtt a szívemhez, néha ellenszenvet váltott ki. Igazán furcsa teremtés ő. Elgondolkodtatott elég sokszor, és ezt például szerettem benne.
Quentinre sem mondanám azt, hogy akkor most ő a kedvenc szereplőm, de egészen megkedveltem. Eddig is kitartó ember voltam, de Q ráébresztett arra, hogy a kitartás tényleg milyen messzire elvihet, tényleg elérhetjük a céljainkat.

John Green ebben a könyvben annyi metaforát alkotott, hogy már követni sem tudtam! Ezért is zseniális író, és többek között ezért is szeretem az írásait. Nem szabad elmenni a tanulságok mellett is, ami szintén JG erőssége. A Paper Towns megtanított arra, hogy soha senkit nem ismerhetünk meg 100°-osan, mindig mutathatunk újat a külvilágnak, mindig tanulhatunk újat, még a legjobb barátainkról is!

Szóval összegezve, ez is egy újabb kedvenc, mindenképp szeretném egyszer újraolvasni, és persze a filmre is kíváncsi vagyok, ami 2015 nyarán lesz majd látható.

Szerző: John Green
Cím: Paper Towns
Oldalak száma: 306/312
Megjelenés: 2008
Kiadó: Dutton/Bloomsbury
Borító: Az tetszik leginkább, amit ide is kitettem, de a kék is nagyon tetszik
Kedvenc karakter: Nem igazán van ilyen
Legkevésbé kedvelt karakter: Margo
Ami tetszett: A rejtvények, a tanulságok, maga a paper towns metafora
Ami nem tetszett: Különösebben ilyen nem volt
Kedvenc idézet: "...sometimes the way you think about a person isn't the way they actually are."

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése