2015. május 27., szerda

James Dashner: Az útvesztő


Néha előfordul, hogy az a könyv, amit éppen rengetegen olvasnak, csak felkerül a kívánságlistámra/várólistámra fülszöveg olvasása nélkül, mert általában ami mindenkinek tetszik, nekem is. Nem volt ez másképp Az útvesztővel sem, és tényleg imádtam is.


A történet elején megismerhetjük Thomast, aki egy sötét liftben tér magához és csak a nevére emlékszik. Ezután egy Tisztás nevű helyen találja magát, ahol csak fiúk élnek. Thomasnak sokat kell tanulni a helyről, a Tisztás szabályairól, aztán megváltozott életét (és a többiekét is) megváltoztatja egy lány, Teresa megérkezése. A csapatnak rengeteg mindenen keresztül kell menniük ahhoz, hogy rájöjjenek, mi is kell ahhoz, hogy kijussanak az Útvesztőből.

Már az alapötlet is elég izgalmasnak ígérkezett, és szerencsére a kivitelezés is nagyon jól sikerült. Végig kíváncsi voltam, együtt próbáltam rájönni a titkok nyitjára a szereplőkkel. megjegyzem csúfos kudarcot vallottam:D. Egy igazán érdekes 'rendszer' lett a Tisztás. Fura szóhasználat. Fura lények. És már maga az, hogy egy labirintusban élnek is elgondolkodtató.

Nem volt túl sok szereplője, de még így is nagy szó, hogy egy-két kivételével mindenkit megkedveltem.
Thomasszal kezdeném a sort, hiszen mégis csak ő a főszereplő. Szerencsére nem szenvedett/hisztizett sokat a helyzete miatt, inkább alkalmazkodni próbált. Igyekezett megismerni az embereket, a szokásokat, és persze azonnal meg akarta oldani a rejtélyt is. De hát ha nem akarja, akkor hol a történet? :D

Teresa-ról nem alakult ki konkrét véleményem, hiszen annyira azért nem szerepelt sokat, nem volt akkora szerepe, mint mondjuk majd a Tűzpróbában (bár ott se sokat szerepel), mégis azt mondhatom, kedveltem. Igazság szerint nem tudom miért, de nem hisztizett, így ez már alapból plusz pontot jelent nálam.

Chuck az egyik kedvenc karakterem. Fiatalsága ellenére igazán komoly személyiség. Sokszor mosolyogtatott meg, a szívemhez nőtt az olvasás során.
Chuck mellett Newt-ot kedveltem meg nagyon, szintén nem tudok indokot mondani. Egyszer csak megtörtént. :D
És persze Minhot is meg kell említenem, még ha csak annyira is, hogy imádtam!

Ha szereted a mozgalmas, izgalmas, elgondolkodtató, kicsit talán még furcsának is nevezhető történeteket, mindenképp el kell olvasnod! Nincs vita!

Pár szót szeretnék szólni a filmről is. Lehet ott rontottam el, hogy a mozi előtti napon fejeztem be a könyvet, de kiakasztott az összes változás. Aztán elgondolkoztam, és elég nagy változtatások voltak ezek. Úgy gondolom, itt a látványra mentek rá az adaptáció kárára. Ha ettől eltekintek, azonban nagyon-nagyon jó, élvezetes filmet sikerült összehozni. És igazából a látványért is megérte mozizni, meg a színészek is jól játszottak. De azért sajnálom, hogy negatívan is tekintek rá.

Szerző: James Dashner
Cím: Az útvesztő (The Maze Runner)
Oldalak száma: 362
Megjelenés: 2012 (2009)
Kiadó: Carthapilus
Borító: Az eredeti nem tetszik, a filmes nagyon
Kedvenc szereplő: Chuck, Newt, Minho
Legkevésbé kedvelt szereplő: Gally
Ami tetszett: Az alap, a szereplők, kivitelezés
Ami nem tetszett: -
Kedvenc idézet: "Célozz magasra és üss övön alul."

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése